Jak to działa

krok 1

1. Dołącz

Zarejestruj się klikając przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Po zarejestrowaniu otrzymasz wiadomość sms oraz wiadomość e-mailową wraz z kodem PIN, który razem z Twoim numerem telefonu są identyfikatorami w systemie.

krok 2

2. Wypożycz

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożyczenie” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie.
Jeżeli jest zabezpieczony obejmą – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego, wyświetlonego na ekranie terminala przy wypożyczeniu. Szerokiej drogi!

krok 3

3. Zwróć rower

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzą prawidłowy zwrot.
W celu upewnienia się, że zwrot został zakończony pomyślnie, dokonaj weryfikacji na swoim koncie użytkownika poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie.

krok 4

4. Ponów

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 15 minut jazdy zawsze jest darmowe!

krok 3

5. Jeszcze szybciej?

Pobierz aplikację mobilną.
Za pomocą aplikacji mobilnej wypożyczysz rower zarówno zamknięty w elektrozamku jak i za pomocą obejmy bez podchodzenia do terminala.
Kod do obejmy będzie wyświetlany podczas wypożyczenia danego roweru.
Rower za pomocą aplikacji możesz wypożyczyć za pomocą dwóch sposobów:
• Klikając „Wypożycz rower” w aplikacji i wpisując jego numer
• Skanując kod QR danego roweru znajdujący się na każdym rowerze

Należy wybrać opcję Rejestracja na stronie www.gliwickirower.pl oraz wypełnić formularz rejestracyjny. Dodatkowo istnieje możliwość rejestracji poprzez Terminal GRM, a także za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike. W celu aktywacji konta należy dokonać opłaty inicjalnej w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – konto stanie się aktywne i umożliwi wypożyczanie rowerów.
Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożyczenie” i postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie terminala. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Gdy rower jest zabezpieczony obejmą, należy ją rozpiąć otrzymanym 4 cyfrowym kodem. Kod pojawia się na terminalu przy wypożyczeniu roweru, a także w aplikacji mobilnej. Kod do obejmy można otrzymać również poprzez kontakt z Infolinią. Rower możesz wypożyczyć również za pomocą aplikacji mobilnej lub kontaktując się z Infolinią.
Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. Jeśli chcesz upewnić się, że rower został poprawnie zwrócony w systemie możesz sprawdzić stan wynajmów w aplikacji mobilnej, poprzez stronę internetową lub kontakt z Infolinią.
W przypadku, gdy zwrot roweru nie jest możliwy poprzez elektrozamek (np. nieczynna stacja lub brak wolnego stojaka) zabezpiecz rower obejmą. Otwórz obejmę kodem, otrzymanym przy wypożyczeniu, przypnij rower do ucha innego roweru lub stałego elementu stacji. Następnie zamknij obejmę i przetasuj cyfry. Pamiętaj, że tak zwrócony rower musisz oddać w systemie. W tym celu podejdź do terminala i naciśnij „Zwrot”. Postępuj zgodnie z informacjami wyświetlanymi na ekranie terminala. Tak przypięty rower możesz oddać za pomocą aplikacji lub poprzez kontakt z Infolinią. Jeśli zapomniałeś kodu do obejmy sprawdź go w aplikacji mobilnej lub skontaktuj się z nami dzwoniąc na Infolinię.
Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie swojego stanu konta za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike lub po zalogowaniu się na swoje konto poprzez stronę internetową.
Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer problematycznej stacji lub roweru poprzez aplikację mobilną, wiadomości e-mail na adres Biura Obsługi Klienta lub kontaktując się z Infolinią. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Nasi pracownicy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.
Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.gliwickirower.pl należy w zakładce „Sposób płatności” przejść do szybkiej płatności, wybierając daną kwotę. Istnieje też możliwość wyboru banku z rozwijanej listy i dokonania płatności za pomocą standardowego przelewu z wykorzystaniem danych, jakie zostaną wygenerowane w ramce na koncie w Nextbike. UWAGA: Tytuł przelewu jest dedykowany dla konkretnego użytkownika i bardzo ważny dla identyfikacji wpłaty.
• Poprzez stronę internetową – każda karta Master Card, Visa Electron (tzw. transakcje jednorazowe, bez możliwości obciążenia karty) • Za pomocą aplikacji Nextbike na smartfony lub kontaktując się z Infolinią – zlecenie obciążenia karty kredytowej (lub innej z możliwością obciążenia), z której środki pobierane będą automatycznie.
Oznacza to, że system nie miał możliwości pobrania środków w karty. Powody mogą być różne: • blokada karty, • brak środków na karcie.
Prawdopodobnie na koncie użytkownika znajduje się mniej niż 10 zł. W związku z tym, operator rekomenduje zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł.
Jeśli kwota, jaką system naliczył za korzystanie z roweru, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – należy po prostu złożyć reklamację, wysyłając wiadomość na adres e-mail Biura Obsługi Klienta. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 7 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, cała nieodpowiednio naliczona suma zostanie zwrócona.
Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.
W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta miejskiego systemu rowerów miejskich. Pozwoli to szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację.
Rowery nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.
Lampa w rowerach Nextbike uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że rowerzysta zacznie pedałować, a lampa oświetli mu drogę.
W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, należy powiadomić o tym BOK maksymalnie w ciągu 12 godzin od momentu wynajęcia roweru.
Tak – rejestracja w jednym z systemów, którego operatorem jest Nextbike Polska umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w pozostałych systemach bez dodatkowej rejestracji, według cennika obowiązującego w danym mieście.
Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora – np. karty ŚKUP, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Jeżeli chcesz logować się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Ustawienia użytkownika” na swoim koncie.
Oczywiście, poprzez aplikację możesz wypożyczyć rower zablokowany w elektrozamku jak i również zabezpieczony za pomocą obejmy. Jeśli chcesz wypożyczyć rower za pomocą aplikacji możesz wybrać dwie opcję: wpisać jego numer w aplikacji lub zeskanować kod QR. Rower zabezpieczony elektrozamkiem zostanie automatycznie zwolniony, jeśli jest zabezpieczony obejmą, kod do obejmy zostanie wyświetlony w mobilnej aplikacji.
Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.
Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. podasz błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, gdzie nasz konsultant od razu zidentyfikuje sprawę i ją rozwiąże.
Zespoły relokacyjne Nextbike przewożą rowery 24 godziny na dobę/7 dni w tygodniu, żeby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach. Nie jesteśmy jednak w stanie zagwarantować, zwłaszcza w szczycie, że na każdej stacji zawsze dostępny będzie rower. Co oczywiście nie znaczy, że pracownicy Nextbike nie będą się starać, żeby tak nie było.
O liczbie i umiejscowieniu stacji decyduje Miasto. Operator systemów, Nextbike Polska aktywnie poszukuje sponsorów i partnerów, którzy byliby gotowi pomóc w rozwoju systemu. Wielokrotnie w systemach na terenie całej Polski udawało się, dzięki tym działaniom, uruchomić nowe lokalizacje, także jest to możliwe. Z naszej strony możemy zadeklarować, że jako operator systemów podejmujemy liczne działania, mające na celu rozbudowę systemu o stacje sponsorskie, uruchamiane we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami. Podobne rozwiązania funkcjonują we wszystkich miastach, gdzie działają systemy obsługiwane przez Nextbike Polska.
Strony logowania, rejestracji i „Twoje konto” są szyfrowane przez SSL, co widać poprzez link po wejściu na każdą z nich. Strony uruchamiające aplikację z Nextbike API są dodatkowo szyfrowane, ale działają na zasadzie iframe, stąd nie widać tego w adresie. Dodatkowo zostało włączone i wymuszone szyfrowanie dla całego serwisu. Gwarantujemy więc, że korzystanie ze strony jest 100% bezpieczne na każdym etapie.